Google Ads: zelf doen of uitbesteden?

Google Ads, de advertenties op de populaire zoekmachine Google, is voor vele ondernemers tegenwoordig een belangrijk marketingkanaal. Een Ads-campagne opzetten is niet moeilijk, na het maken van enkele basisinstellingen zijn uw advertenties binnen enkele minuten up-and-running.

Voor veel ondernemers stopt het hier. Ads kost ze geld, en dat is logisch. Het opzetten en onderhouden van een succesvolle Ads campagne is tegenwoordig absoluut specialistenwerk. Een Ads-specialist kan jouw advertentiebudget zodanig inzetten dat het aantoonbaar extra omzet oplevert. Bij het vinden van een juiste partner voor de inzet van jouw Ads-campagnes moeten er een aantal keuzes gemaakt worden.

Core business of ‘erbij’

Er zijn veel partijen die Ads-campagnes als dienst verlenen. Echter, veel partijen dien dit ‘erbij’, naast hun core business zoals bijvoorbeeld webdesign. Voor hen namelijk een ‘makkelijke’ manier om geld te verdienen over de rug van nietswetende ondernemers. Kies daarom altijd voor een partij die online marketing als core business aanhoudt. En dan bij voorkeur een partij die ook Ads specialisten heeft.

Rapportages en advies

Een campagne opzetten is niet al te moeilijk, maar eigenlijk pas het begin. Hoe een specialist deze campagnes vervolgens optimaliseert en rapporteert is pas echt belangrijk. Wij kiezen voor transparantie. Het is immers jouw bedrijf en jouw budget. Dus vinden wij dat jij inzicht mag krijgen in welke zoektermen er werken, wat er gedaan wordt en wat er beter kan.

Daarnaast kun je in Google Ads op meerdere manieren optimaliseren. Kies je bijvoorbeeld voor conversies, CTR of vertoningsaandeel? In overleg met de klant worden de doelstellingen bepaald en op die manier wordt er ook geoptimaliseerd. 

Middels wekelijkse updates en een maandelijkse rapportage laten wij aan jou alle resultaten zien. Zo kun jij goed bepalen of het de investering waard is of niet.

 

 

Meer weten?

Vul dan ons formulier in en stel je vraag.

Vergelijkbare berichten