Optimaal neerzetten van je SEO

Geplaatst op 30-11-2015

SEO staat voor Search Engine Optimalization. En vaak een ondergeschoven kindje in de online marketing wereld. Waarom? Waar een Facebook of Adwords campagne aantoonbaar voor meer klanten zorgt, is SEO moeilijker meetbaar. Maar daarom niet minder belangrijk. Daarom geven wij je een aantal tips om je SEO zo goed mogelijk neer te zetten.

Back to basics met je SEO

Ook al is het moeilijk meetbaar, het is zonde om je SEO niet goed neer te zetten. Zeker niet als je bedenkt dat het vaak 'kleine' handelingen zijn. Voorop gesteld, Google rankt jouw site op meer dan 200 factoren. En veel van die factoren zijn nog onbekend ook. Maar dat betekent niet dat je de bekende factoren moet laten liggen. Maar dan moet je natuurlijk wel weten waar je op moet letten.

In dit blog daarom de focus om interne SEO die je zelf kunt optimaliseren.

Pagina titles en meta descriptions

Dit zijn in onze ogen de belangrijkste elementen van SEO. En dat terwijl we vaak zien dat dit onderdeel verkeerd of zelfs helemaal niet gebruikt worden. De page title en meta description zijn de 2 elementen die bepalen hoe jouw website inde organische resultaten wordt weergegeven. En dus in feite je 1e contactmoment met jouw potentiële klant. 

seo marketingbureau pasquality

Zie hierboven het voorbeeld van PasQuality. De bovenste regel is de page title. Vertel hier in het kort wat de inhoud is van jouw pagina. Voor de page title houden we een maximum van 60 karakters aan, inclusief spaties. De meta description is het gedeelte daaronder. Hier kun je de lezer triggeren door te klikken naar jouw pagina. Zorg ervoor dat je hier de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden, terug laat komen. Voor de meta description houden we een maximum van 145 tekens aan. Is jouw tekst langer, dan wordt deze afgebroken. en staat deze dus niet optimaal!

seo optimalisatie van pasquality

Wat wij tegenwoordig ook gebruiken, zijn de vinkjes in de meta descriptions. Het valt namelijk meer op dan 'gewone' tekst. Dit kan weer leiden tot een hoger doorklikratio vanuit Google. En zorgt dus voor meer bezoekers.

Headers

Een pagina kan bestaan uit meerdere headers. Op elke pagina mag er maar 1 h1 staan. In de broncode is dit te herkennen aan de code h1 tussen de haakjes. Dit is het belangrijkste element van je pagina. Hier kijkt Google namelijk als eerste naar. Zorg er daarom voor dat je altijd het zoekwoord noemt in je h1.

Na de h1 komt de h2. Deze kun je gebruiken om bepaalde alinea's meer te laten opvallen. Ook hier kun je jouw zoekwoorden terug laten komen. De h3 e h4 kun je vervolgens gebruiken om extra tussenkopjes te gebruiken. Deze zijn optioneel en hoef je niet persé te gebruiken voor een goede SEO.

Zorg er verder altijd voor dat de headers in een goede volgorde staan. Zet geen h3 voor een h2 neer bijvoorbeeld. Zo kan Google jouw pagina beter lezen en indexeren.

Urls en afbeeldingen

Nog steeds komen wij websites tegen met een totaal onlogische URL. Zoals bijvoorbeeld www.bedrijfsnaam.nl/page_id=3496. Deze URL zegt niets over de inhoud van de pagina en is dus niet duidelijk. Gelukkig zijn er tegenwoordig veel websitesystemen die de URL automatisch aanpassen. Denk ook hierbij eraan om je zoekwoorden in de URL op te nemen. Zoals wij hebben met www.pasquality.nl/marketing-hulp/adverteren-in-facebook/.

Hetzelfde geldt ook voor je afbeeldingen. Wijzig de naam van je afbeelding voordat je deze uploadt in een goede naam. Upload de foto dus niet als IMG_3943.jpg, maar in ons geval: online_marketing.jpg. Als het mogelijk is, vul je bij de afbeelding ook de alt-tag in. De alt-tag vertelt aan Google wat de afbeelding is. Neem hier dus ook je zoekwoord in op.

Verder...

Zorg voor unieke en goede content. Zonder overmatig gebruik van je zoekwoorden. Zorg er dus voor dat deze vooral voor je bezoeker goed leesbaar is. Voordat je aan SEO begint, bedenk je eerst wat je strategie is, op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden en of de techniek van je website wel goed genoeg is. Zonder een goede websitetechniek is SEO namelijk zonde van je tijd.

Hoe goed is jouw marketing? Doe de Gratis Eindejaars Online Marketing Check!

 

Deel dit bericht:

Erkend als Google Partner!

PasQuality is een erkend Google Partner

Lees meer

Gratis Marketing Analyse voor bedrijven!

Vraag een gratis Marketing Analyse aan!

Lees meer
Archief
  • Google campagnes, gericht op conversie

    Google campagnes, gericht op conversie

    Google campagnes, gericht op conversie

    Lees meer
  • Gratis Online Marketing Check

    Gratis Online Marketing Check

    Hoe goed scoort jouw website en Online Marketingstrategie?

    Aanvragen
  • Ronnie Degen, eigenaar Hotel de Achterhoek Ronnie Degen, eigenaar Hotel de Achterhoek

    "Dankzij PasQuality in aanraking gekomen met Google Adwords. En het werpt duidelijk de nodige vruchten af!"

  • Jordy Jas, eigenaar Balloonzone.nl Jordy Jas, eigenaar Balloonzone.nl

    "Dankzij de Adwords-campagne van PasQuality kregen we in de 1e maand al 5x meer omzet binnen!"

  • Wim Hendriksen, eigenaar Van Rooij Gorinchem Wim Hendriksen, eigenaar Van Rooij Gorinchem

    "In de 1e maand kregen we al 7 offerte aanvragen binnen, zonder enige promotie!"

  • Lars Maat, eigenaar Maatwerk Online Lars Maat, eigenaar Maatwerk Online

    "PasQuality is een ontzettend efficiënte partner die je op het gebied van online marketing zeker verder zal brengen"

  • Sjoerd Wijtzes, Sales consultant DTG Sjoerd Wijtzes, Sales consultant DTG

    "Ik heb Pascal mogen ervaren kortom als: een vakkundige, hard werkende collega met sterk analytisch vermogen!"