Adwords advertenties worden 50% groter!

Geplaatst op 25-05-2016

Voor het eerst sinds de huidige tekstadvertentie tijdens de lancering van Adwords in oktober 2000, voert Google een grote wijziging door. Deze week heeft Google een wereldwijde bèta gelanceerd waarbij de tekstadvertenties 50% groter worden.

2e grote wijziging in 2016

Dit betekent dat Google hun 2e grote wijziging op de resultatenpagina doorvoert dit jaar. Eerder werden eind februari 2016 alle advertenties aan de rechterkant verwijderd. Hiervoor kwam een extra advertenties bovenaan voor terug.

ETA’s: Expanded Text Ads

ETA, dit is de nieuwe naam voor de grotere advertenties, die beschikbaar worden voor alle devices. Het nieuwe format is geoptimaliseerd voor mobile-first. Nog een teken aan de wand van Google dat mobile steeds belangrijker wordt.

google adwords

Wat maakt de nieuwe advertenties nou groter? Hier alles op een rij:

Er komt een extra titel beschikbaar (voorheen 1 titel)
De 2 huidige beschrijvingsregels van elk maximaal 35 tekens worden vervangen voor 1 beschrijvingsregel van maximaal 80 karakters.
De zichtbare url verandert, zoals we die nu kennen. Deze wordt namelijk automatisch ingeladen vanuit de ingevoerde ‘uiteindelijke url’. Daarna kunnen er tot 2 padvelden aan worden toegevoegd van elk maximaal 15 tekens

google adwords

Wat zijn de gevolgen van de ETA?

Tijdens de grote uitrol worden de ETA’s aan ongeveer 20% van het verkeer vertoond. Omdat de ETA’s een stuk groter zijn, zal de CTR (doorklikratio) gaan stijgen. Dit betekent nóg meer bezoekers via je advertentie en potentieel dus meer omzet.

Voor marketeers en bedrijven betekent dit wel een omschakeling. Naast de normale ads zullen nu ook de ETA’s gemanaged moeten worden. Daarnaast zullen de kosten vanwege de hogere CTR gaan stijgen. Niet vanwege de kosten per klik, maar wel het aantal kliks.

Organisch minder waardevol?

Door het toevoegen van de extra advertentie zakten organische resultaten omlaag. Door grotere advertenties zullen deze nog verder naar beneden zakken. Daarmee wordt Adwords dus een steeds belangrijkere bron om goed in aanwezig te zijn.

Deel dit bericht:

Erkend als Google Partner!

PasQuality is een erkend Google Partner

Lees meer

Gratis Marketing Analyse voor bedrijven!

Vraag een gratis Marketing Analyse aan!

Lees meer
Archief
  • Google campagnes, gericht op conversie

    Google campagnes, gericht op conversie

    Google campagnes, gericht op conversie

    Lees meer
  • Gratis Online Marketing Check

    Gratis Online Marketing Check

    Hoe goed scoort jouw website en Online Marketingstrategie?

    Aanvragen
  • Ronnie Degen, eigenaar Hotel de Achterhoek Ronnie Degen, eigenaar Hotel de Achterhoek

    "Dankzij PasQuality in aanraking gekomen met Google Adwords. En het werpt duidelijk de nodige vruchten af!"

  • Jordy Jas, eigenaar Balloonzone.nl Jordy Jas, eigenaar Balloonzone.nl

    "Dankzij de Adwords-campagne van PasQuality kregen we in de 1e maand al 5x meer omzet binnen!"

  • Wim Hendriksen, eigenaar Van Rooij Gorinchem Wim Hendriksen, eigenaar Van Rooij Gorinchem

    "In de 1e maand kregen we al 7 offerte aanvragen binnen, zonder enige promotie!"

  • Lars Maat, eigenaar Maatwerk Online Lars Maat, eigenaar Maatwerk Online

    "PasQuality is een ontzettend efficiënte partner die je op het gebied van online marketing zeker verder zal brengen"

  • Sjoerd Wijtzes, Sales consultant DTG Sjoerd Wijtzes, Sales consultant DTG

    "Ik heb Pascal mogen ervaren kortom als: een vakkundige, hard werkende collega met sterk analytisch vermogen!"