Facebook advertising: hoe werkt het eigenlijk?

Geplaatst op 20-10-2015

Facebook adverteren is lastiger dan je denkt. Hoewel veel ondernemers denken het zelf te kunnen. Het is namelijk niet zo heel moeilijk om een basic advertentie te ontwerpen. Alleen met een dergelijke advertentie zul je bij lange na niet alles eruit halen wat erin zit. Wat werkt nou echt, waar moet je op letten en hoe bereik je de juiste mensen? 

Alle mogelijkheden qua advertenties

Afhankelijk van jouw doelstellingen heb je verschillende vormen van Facebook advertenties. Alleen op desktop, op smartphones en meer. Daarnaast kun je op vele manieren targetten. Target bijvoorbeeld op interesses zoals fan van een voetbalclub. Of target op mensen die in een straal van 3 km van jouw bdrijf wonen. Of kies voor getrouwde mannen van 25 tot 40 jaar, ondernemer zijn en wonen in de regio Zaanstad. Bijna alles is mogelijk. 

Targetting opties in Facebook

Facebook heeft veel verschillende targeting opties. Dit zijn de meest voorkomende opties:

 Locatie: mensen die wonen in een bepaalde regio
 Demografie: leeftijd, geslacht, talen, relatie, etc.
 Interesses: wat vind je allemaal leuk op Facebook?
 Gedrag: welk type telefoon of browser gebruikt je doelgroep?
 Je fans toevoegen of juist uitsluiten?

Remarketing of targetten op je database
In Facebook kun je ook je eigen doelgroep maken. Zo kun je bijvoorbeeld jouw database uploaden en targetten op basis van hun emailadres. Of target op mensen die jouw website of specifieke pagina hebben bezocht.

Bepaal als eerste jouw doelstelling

Zoals met elke marketingtool, begin je eerst met het in kaart brengen van jouw doelstelling. Wil je meer leads, meer naamsbekendheid of meer downloads van je app? Zonder een juiste doelstelling is adverteren nutteloos en weggegooid geld. Facebook advertenties kunnen meerdere doelstellingen hebben. In Facebook kun je onder andere kiezen uit:

 Klikken naar website
 Websiteconversies
 App-installaties
 Lokale bekendheid

Facebook adverteren VS. Google adverteren

Adverteren in Facebook is significant anders dan adverteren in Google. Via Google Adwords kom je namelijk in beeld als men gericht op zoek is naar de door jou ingestelde zoekwoorden. Via Facebook bepaal je zelf bij wie de advertenties in beeld komen. Waarom eerder kiezen voor Facebook? Er is vaak minder concurrentie en je kunt veel gerichter targetten!

Kosten voor Facebook adverteren

Een campagne maken in Facebook kost niets. Je betaalt alleen voor de kosten in het klikbudget. Dit kun je instellen op een dagbudget of campagnebudget. Kies je voor bijvoorbeeld leads genereren? Dan zie je precies hoeveel elke lead jou gemiddeld kost. 

Wacht niet langer: start met Facebook adverteren!

Overtuigd dat ook jij meer klanten kan halen via Facebook? Mooi. Met bovenstaande kennis kun je het nu zelf gaan proberen. Of laat je vrijblijvend informeren door PasQuality en laat de experts jou helpen om meer klanten via online te halen.

  • * velden zijn verplicht.

Deel dit bericht:

Erkend als Google Partner!

PasQuality is een erkend Google Partner

Lees meer

Gratis Marketing Analyse voor bedrijven!

Vraag een gratis Marketing Analyse aan!

Lees meer
Archief
  • Google campagnes, gericht op conversie

    Google campagnes, gericht op conversie

    Google campagnes, gericht op conversie

    Lees meer
  • Gratis Online Marketing Check

    Gratis Online Marketing Check

    Hoe goed scoort jouw website en Online Marketingstrategie?

    Aanvragen
  • Ronnie Degen, eigenaar Hotel de Achterhoek Ronnie Degen, eigenaar Hotel de Achterhoek

    "Dankzij PasQuality in aanraking gekomen met Google Adwords. En het werpt duidelijk de nodige vruchten af!"

  • Jordy Jas, eigenaar Balloonzone.nl Jordy Jas, eigenaar Balloonzone.nl

    "Dankzij de Adwords-campagne van PasQuality kregen we in de 1e maand al 5x meer omzet binnen!"

  • Wim Hendriksen, eigenaar Van Rooij Gorinchem Wim Hendriksen, eigenaar Van Rooij Gorinchem

    "In de 1e maand kregen we al 7 offerte aanvragen binnen, zonder enige promotie!"

  • Lars Maat, eigenaar Maatwerk Online Lars Maat, eigenaar Maatwerk Online

    "PasQuality is een ontzettend efficiënte partner die je op het gebied van online marketing zeker verder zal brengen"

  • Sjoerd Wijtzes, Sales consultant DTG Sjoerd Wijtzes, Sales consultant DTG

    "Ik heb Pascal mogen ervaren kortom als: een vakkundige, hard werkende collega met sterk analytisch vermogen!"