Facebook canvas, een nieuwe manier van storytelling

Geplaatst op 04-03-2016

Tijdens een event in New York deze week lanceerde Facebook een nieuw product voor marketeers. Interactieve mobiele advertenties genaamd Canvas. Deze werden in september vorig jaar al voor het eerst aangekondigd. Canvas is een geëvolueerde versie van de eerdere Carousel ads, die gebruikers in staat stelde om te swipen door meerdere product of merk foto's.

Canvas biedt nu full-screen advertenties, eigenlijk gewoon complete mini-websites ontworpen voor specifieke producten. Bestaande uit slideshows, videos en een scrollbare interactive interface. 

Eerst even de basics: wat is het precies? Interactieve advertenties die het gehele scherm van jouw smartphone vullen, met opties als video, tekst en animatie. Waar je normaal bijna gedwongen wordt om te kiezen, kun je nu deze vormen met elkaar combineren. Een 360-gradenvideo combineren met opgemaakte tekst, een duidelijke kop en een knop met een call-to-action? Ja, met Canvas kan dat. 

facebook canvas

Positief uit de testen

Volgens Facebook hebben gebruikers tijdens het testen positief gereageerd. Gemiddeld werd er 31 seconde per ad gespendeerd, en meer dan 70 seconden voor de beste ads, iets dat natuurlijk behoorlijk lang is voor een advertentie. Maar misschien nog wel belangrijker is dat het bedrijf ervoor zorgt dat de ads eenvoudig te maken zijn. Dat kan namelijk vanuit een webinterface met een real-time live preview en waarbij geen programmeren of designen nodig is.

Deel dit bericht:

Erkend als Google Partner!

PasQuality is een erkend Google Partner

Lees meer

Gratis Marketing Analyse voor bedrijven!

Vraag een gratis Marketing Analyse aan!

Lees meer
Archief
  • Google campagnes, gericht op conversie

    Google campagnes, gericht op conversie

    Google campagnes, gericht op conversie

    Lees meer
  • Gratis Online Marketing Check

    Gratis Online Marketing Check

    Hoe goed scoort jouw website en Online Marketingstrategie?

    Aanvragen
  • Ronnie Degen, eigenaar Hotel de Achterhoek Ronnie Degen, eigenaar Hotel de Achterhoek

    "Dankzij PasQuality in aanraking gekomen met Google Adwords. En het werpt duidelijk de nodige vruchten af!"

  • Jordy Jas, eigenaar Balloonzone.nl Jordy Jas, eigenaar Balloonzone.nl

    "Dankzij de Adwords-campagne van PasQuality kregen we in de 1e maand al 5x meer omzet binnen!"

  • Wim Hendriksen, eigenaar Van Rooij Gorinchem Wim Hendriksen, eigenaar Van Rooij Gorinchem

    "In de 1e maand kregen we al 7 offerte aanvragen binnen, zonder enige promotie!"

  • Lars Maat, eigenaar Maatwerk Online Lars Maat, eigenaar Maatwerk Online

    "PasQuality is een ontzettend efficiënte partner die je op het gebied van online marketing zeker verder zal brengen"

  • Sjoerd Wijtzes, Sales consultant DTG Sjoerd Wijtzes, Sales consultant DTG

    "Ik heb Pascal mogen ervaren kortom als: een vakkundige, hard werkende collega met sterk analytisch vermogen!"