Van visitekaartje naar online klantenautomaat

Geplaatst op 25-09-2015

Veel ondernemers zien hun website als een visitekaartje. Ze vertellen graag wat ze allemaal hebben en aanbieden. En wachten dan maar bij de deur in de hoop dat er een potentiële klant binnen loopt. Herkenbaar? Maak je geen zorgen, je bent niet de enige. 

Wat is het doel van jouw website?

Stel jezelf eens de vraag: wat is het doel van mijn website? Waarom heb ik een website? Het lijkt simpel, maar toch zijn er veel ondernemers die niet weten waarom ze nu eigenlijk echt een website hebben. Veel zullen zeggen, "om gevonden te worden op Google"

Dit is natuurlijk deels waar. Als niemand jou online vindt, zul je ook geen bezoekers krijgen en geen online aanvragen. De juiste vraag die je wilt stellen is:

"Wil ik de website voor mij laten werken, zodat ik via online nieuwe klanten ga krijgen?"

Wij moeten de eerste ondernemer nog tegenkomen die nee zal zeggen tegen nieuwe klanten. Ben jij de eerste?

Het internet is altijd open!

Leuk, dat informeren via je website. Maar wat als een potentiële klant jouw website bekijkt op een tijdstip dat jij gesloten bent? Dan gaat hij misschien naar de concurrent die wel open is. Of hij of zij komt misschien later nog eens een keertje langs als je geluk hebt. Een gemiste kans dus!

Dat is het mooie van internet. Het internet is namelijk altijd open! Dus ook als jouw winkel gesloten is, kun je nieuwe klanten genereren. Je zult verbaasd zijn hoeveel aankopen er om 3 uur 's nachts worden gedaan. Iedereen is altijd online. Zorg er dus voor dat jij dat ook bent, op de juiste manier.

Hoe maak ik van mijn website een klantenautomaat?

Al overtuigd? Mooi zo. We geven je een paar handige tips om van jouw website ook een online klantenautomaat te maken.

1. De website is jouw fundament
Zorg er dus voor dat deze een responsive design heeft, zodat je ook mobiele bezoekers optimaal bedient. Gemiddeld bezoekt zo'n 50% van de bezoekers je website via een smartphone of tablet. Je wilt daar dus ook die bezoeker optimaal bedienen. Want waarom wel voor die 50% desktop-bezoekers, maar niet die 50% mobiele bezoekers?

2. Installeer Google Analytics
Via Google Analytics kun je al je websitestatistieken bijhouden. Op basis van deze cijfers kun je jouw website beter inrichten, kijkende naar het surfgedrag van jouw bezoekers. Zo kun jij elke inspanning die jij online doet, 100% doormeten. 

3. Conversieformulieren
Stel, jouw bezoeker ziet een aanbieding op jouw website staan, bijvoorbeeld en Gratis Proefles voor het rijbewijs. Maak het die persoon makkelijk om aan te melden met een conversieformulier. Men vult namelijk heel snel zijn of haar NAW-gegevens in en zal minder snel de telefoon oppakken om te bellen. Naam, email en telefoonnummer worden ingevuld, jij krijgt een mail met daarin alle gegevens van de aanmelding en jij hebt een potentiële nieuwe klant. Easy as that!

Goedkoop is duurkoop, durf te investeren

Wij zien veel ondernemers met een visueel mooie website, maar waar de techniek achter de website niet klopt. Of veel ondernemers die kiezen voor een gratis websiteje, omdat ze het nut niet zien van een goede website. Maar ondertussen wel duizenden Euro's besteden aan een flyer-campagne.

Zoals eerder gezegd, de website is het fundament. En een fundament moet goed zijn. Durf daar dus ook in te investeren. Dat hoeft niet met duizenden Euro's, maar een website voor € 100 zal ook niet werken. PasQuality levert website voor € 799. Dat lijkt voor sommige ondernemers misschien veel, maar bedenk jezelf eens hoeveel nieuwe klanten jij nodig hebt om dit terug te verdienen. Grote kans dat dit al met 5 klanten gedaan is. Peanuts vergeleken met een flyer-campagne, waar je nog maar eens moet zien wat het je oplevert.

Maak vandaag nog van jouw website een klantenautomaat

Als je denkt dat je het zelf kan doen met bovenstaande tips, succes! Heb je liever de hulp en ervaring van een Online Marketingbureau, vul dan hieronder je gegevens in. Wij nemen contact met jou op om alle mogelijkheden en wensen te bespreken.

  • * velden zijn verplicht.

Deel dit bericht:

Erkend als Google Partner!

PasQuality is een erkend Google Partner

Lees meer

Gratis Marketing Analyse voor bedrijven!

Vraag een gratis Marketing Analyse aan!

Lees meer
Archief
  • Google campagnes, gericht op conversie

    Google campagnes, gericht op conversie

    Google campagnes, gericht op conversie

    Lees meer
  • Gratis Online Marketing Check

    Gratis Online Marketing Check

    Hoe goed scoort jouw website en Online Marketingstrategie?

    Aanvragen
  • Ronnie Degen, eigenaar Hotel de Achterhoek Ronnie Degen, eigenaar Hotel de Achterhoek

    "Dankzij PasQuality in aanraking gekomen met Google Adwords. En het werpt duidelijk de nodige vruchten af!"

  • Jordy Jas, eigenaar Balloonzone.nl Jordy Jas, eigenaar Balloonzone.nl

    "Dankzij de Adwords-campagne van PasQuality kregen we in de 1e maand al 5x meer omzet binnen!"

  • Wim Hendriksen, eigenaar Van Rooij Gorinchem Wim Hendriksen, eigenaar Van Rooij Gorinchem

    "In de 1e maand kregen we al 7 offerte aanvragen binnen, zonder enige promotie!"

  • Lars Maat, eigenaar Maatwerk Online Lars Maat, eigenaar Maatwerk Online

    "PasQuality is een ontzettend efficiënte partner die je op het gebied van online marketing zeker verder zal brengen"

  • Sjoerd Wijtzes, Sales consultant DTG Sjoerd Wijtzes, Sales consultant DTG

    "Ik heb Pascal mogen ervaren kortom als: een vakkundige, hard werkende collega met sterk analytisch vermogen!"